Tisdag

Idag har jag vatt på landet o jobbat me pappsen.

Vi har:
- Rensat igenom spånet uppe på vinden för att de är helvetes tegel i (fattar inte varför de är de i SPÅNET)
- Tagit ner virke, säckar med spån, säckar med tegel
- Fyllt säckar me spån eftersom de är så jävla mycke så behöver inte vi allt
- Flyttat massa grejer så man kan ta sej fram

Ja de är ju inte de ända vi har gjort de är ganska mycke mer. Men de har gått bra iaf även om jag har lite ont i nacken. Just ja, jag har ju också ringt till ÖstsvenskaFoto för att snacka om när jag ska börja och hur tiderna är osv. Så jag kommer att börja jobba den 1 september om inte de hör av sej tidigare, o de är ju bara bra i sånna fall. Fick också reda på att jag troligen kommer att få jobba övertid o de är ju också bra. Tjäna lite egna pengar, äntligen. =P

Snackade me bror ida! =D Han är för omtänksam, ringde i fredags och sa åt mej att pallra mej ur sängen o fylla i lite papper o dra till AF. Ja, de gjorde jag också. Så nu står jag me där som arbetssökande, ska kolla me dom hur de blir me de lilla jobbet jag kommer ha ett tag nu. De kommer ju bara va i ca 1-1 och en halv månad. Men men de är ju ett jobb iaf o jag kommer ju få lite pengar. Får se om jag kan ta körkort snart också, skulle vara kul att köra själv utan att man behöver ringa nån helatiden.

Aja, efter att jag o pappsen fyllt bilen med skräp så bestämde vi att vi skulle till tippen och till bauhaus för jag skulle köpa en tidig födelsedagspresent till honom. Så iväg till tippen o slänga skräpet, de kommer bli mer skräp de lovar jag. Sen iväg till bauhaus där vi strosade omkring i ca 30 min eller nått. Pappsen kollade på allt och sa "åhh den där skulle jag behöva/vilja ha", men visst jag förstår honom att han vill fixa allt där ute. Kändes så skönt att pappsen blev så glad för lampan jag köpte till honom till köket. De blir nog bra när allt är fixat där ute. =)

De känns så skönt att bara vara ensam me pappsen vissa gånger, snacka skit o bara ta de lugnt. Jag o pappsen jobbar så bra ihop och har typ samma humor. Ska försöka få honom att träna upp sina muskler lite mer så han orkar göra saker. Han är ju inte som förr. =/

Aja ska nog till honom imorron o jobba lite mer så att vi får de gjort innan vintern o kylan kommer. =)

//Erika



Bild tagen av lillsis Elin men fixad av mej! =) Min papps! <3 Hihi han ska bli farfar! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0